سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ایده های استارتاپی خلاقانه و ناب طراحی اپلیکیشن برای سال 2020

ایده های استارتاپی خلاقانه و ناب طراحی اپلیکیشن برای سال 2020

 

رسیدن به ایده یک اپلیکیشن درآمد زا اصلاً ساده نیست. مفهوم اپلیکیشن مهمترین بخش طراحی یک اپلیکیشن موفق به شمار می‌رود. بعد از آن پیدا کردن شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل با بهترین تیم طراحی اهمیت زیادی دارد.

در ادامه بعضی از ایده های نوین برای اپلیکیشن در سال 2020 ارائه شده است.

1. استفاده از اپلیکیشن واقعیت ارتقاء یافته که در طراحی به شما کمک کند

یکی از مسائلی که در زمان خرید مبلمان یا یک آیتم طراحی داخلی باعث نگرانی مشتریان می شود این است که آیا محصول خریداری شده با فضای داخل اتاق همخوانی دارد یا نه. اپلیکیشن واقعیت افزوده به مشتریان کمک می‌کند تا با استفاده از دوربین و قراردادن مدل های سه بعدی آیتم های مختلف و مبلمان درون فضای مجازی، به سبک مورد نظرشان دست یابند. این اپلیکیشن با همکاری دیگر سایت‌های خرید باعث می شود تا کاربر به طور مستقیم از اپلیکیشن استفاده کند.

2. اپلیکیشن اسکن و تبدیل به فایل pdf 

در عوض رفتن به یک فروشگاه و اسکن و تبدیل اسنادتان به فایل pdf ، شما می‌توانید از اپلیکیشن خاصی استفاده کنید که اسناد مهم را به فایل pdf تبدیل نماید. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا به سرعت اسناد را با کیفیتی بالا اسکن کنید و سپس آن را به شکل فایل های pdf یا JPEG ذخیره و ارسال کنید.

3. اپلیکیشن کنترل سلامتی و طراح غذا

این اپلیکیشن به شکل روزانه سلامت شما را کنترل می‌کند و غذاهایی که مناسب با وضعیت سلامتی شماست را پیشنهاد می دهد. این اپلیکیشن دستورات غذایی سالم را از وبلاگ‌های آشپزهای معروف در اختیار کاربر قرار می دهد. بنابراین محتوای مورد علاقه شما با توجه به وضعیت سلامتیتان ارائه می شود، برای نمونه اگر از بیماری قلبی رنج می برید، به شما غذاهایی متناسب با مشکلات قلبی توصیه می‌شود. این اپلیکیشن میتواند با اغذیه فروشی های همکاری کند و  برای ارسال مستقیم محصولات سالم اقدام نماید.

4. اپلیکیشن ردیابی راه آهن یا مترو

شهروندان کلان شهرها وابستگی زیادی به قطارها برای رفتن به مقصد دارند. اگر قطارها دیر برسند و هیچ خبری از میزان انتظار نداشته باشید، با مشکلات زیادی روبرو می شوید. اپلیکیشن ردیابی راه آهن، زمان دقیق و مکان قطار را به شما اعلام می‌کند، بنابراین اگر در وضعیت اضطراری هستید و قطار دیر میرسد، می‌توانید سوار اتوبوس یا تاکسی شوید.

5. اپلیکیشن یادگیری زبان

اپلیکیشن یادگیری زبان که به یادگیری اصول مقدماتی زبان‌های مختلف کمک می‌کند، یکی‌از برجسته‌ترین ایده های اپلیکیشنی برای سال 2020 به شمار می رود. این اپلیکیشن دارای سطوح مختلفی برای یادگیری زبان است، از الفبا و حروف گرفته تا مکالمات پیچیده و پیشرفته. این اپلیکیشن نحوه تلفظ صحیح کلمات را نیز ارائه می دهد.

6. اپلیکیشن ترجمه صوتی

یکی از نگرانی‌های اصلی مسافرت به خارج، عدم آشنایی با زبان کشور مقصد و مشکل برقراری ارتباط با افراد بومی آن کشور است. اپلیکیشنی که قادر به ترجمه صدای شما باشد یک روش نوین و انقلابی برای مسافران خواهد بود. به کمک این اپلیکیشن کلمات مبدا به شکل ترجمه شده به زبان مقصد عرضه می‌شوند. این اپلیکیشن برای ترجمه جملات زبان مقصد به زبان مبداء نیز کارایی دارد.

7. اپلیکیشن ضبط مکالمه

امروزه قربانیان زیادی هستند که از آزار و اذیت، تماس‌های مزاحمی و جعل هویت رنج می برند. این افراد می‌توانند با دانلود اپلیکیشن ضبط مکالمه به راحتی مکالمه صورت گرفته را ضبط کنند و به عنوان یک مدرک برای پیشبرد شکایات خود استفاده کنند.

8. اپلیکیشن های اسکن خرید

این نوع اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا آیتم های مورد نظرتان را اسکن کرده و آنها را در فروشگاه‌های آنلاین پیدا کنید. به این شکل روند خرید خیلی زودتر تمام می شود.

9. اپلیکیشن پیدا کردن بازار

این اپلیکیشن که حاوی نقشه دیجیتال جستجوی بازار است، و لذا  تمامی بازارهای منطقه و آدرس‌های آنها را در اختیار دارد. این اپلیکیشن علی الخصوص برای بازارهای بسیار بزرگ کاربرد دارد چون کاربر می تواند به طور دقیق مکان فروشگاه مورد نظر خود را پیدا کند.

10. اپلیکیشن هشدار جنایی

یادآوری تصویر یک فرد گمشده یا یک مجرم تحت تعقیب دشوار است. همچنین این احتمال وجود دارد که با فرد غریبه‌ای روبرو شوید که یک مجرم شناخته شده است. این اپلیکیشن خاص به شما در مورد خلافکاران حاضر در محل زندگیتان هشدار می دهد در نتیجه می توانید زندگی دیگران و خودتان را نجات دهید.

11. اپلیکیشن تناسب اندام

یک اپلیکیشن مرتبط با سبک زندگی سالم به افراد آگاه به سلامتیشان کمک می کند تا عادات زندگیشان را با کمک متخصصان تغذیه، پاتولوژیست‌ها و مربیان سلامت تغییر دهند. هدف نهایی کم کردن ریسک ناهنجاری های سبک زندگی است. این اپلیکیشن حاوی نمودارهای مختلفی است که به کاربر برای مدیریت وزن، قند، ضربان قلب، فشار خون و باقی موارد کمک می کند. این اپلیکیشن  همچنین حاوی بخشی برای گفتگوی کاربران با یکدیگر و همچنین با متخصصان حوزه سلامت است.

12. اپلیکیشن محاسبه انعام

اپلیکیشن محاسبه انعام دارای ویژگی های خاصیست که به کاربران امکان می دهد تا میزان پرداختی صورت حساب را تقسیم کنند. شما می‌توانید درصد دقیق انعامی که باید پرداخت کنید را از مقدار کلی صورت حساب مشخص سازید.

13. اپلیکیشن اشتراک گذاری ماشین

اپلیکیشن اشتراک گذاری ماشین به کاربر امکان می دهد تا ماشین های مورد نظر خود را در مقصد مشخص سازد و در زمان رسیدن به مقصد ماشین مناسب را کرایه کند. کاربر دیگری که به دنبال ماشین مشابهی است می تواند ماشین هدف را با کاربر اول به اشتراک بگذارد و در نتیجه هزینه ها نصف شود.

14. اپلیکیشن پیشنهاد غذا

اپلیکیشن مرور و پیشنهاد غذا پیشنهاداتی را به کاربرانی ارائه می دهد که به دنبال رستوران های مختلف با منوهای متفاوت هستند. این اپلیکیشن مرورهای مشتریان قبلی را ارائه کرده و به این طریق مشتریان می‌توانند نظر دیگران را به خوبی مطالعه کنند.

15. اپلیکیشن پیدا کردن پارکینگ

این اپلیکیشن به افراد امکان می دهد تا فضای پارک مناسبی را در یک موقعیت خاص پیدا کنند. این اپلیکیشن از GPS، وب کم ها و داده های یافتن پارکینگ برای شناسایی فضای پارک رایگان در سریع ترین زمان ممکن کمک می نماید.

16. اپلیکیشن رزرو میز رستوران

امکان دارد که کاربر برای یک قرار ملاقات خاص و یا یک قرار کاری بسیار مهم به یک جای خاص در رستوران نیاز داشته باشد. ولی یافتن یک مکان مناسب در داخل رستوران همیشه دشوار است. با در اختیار داشتن یک اپلیکیشن رزرو رستوران، می توانید صندلی مورد نظر خود را برای یک زمان مشخص رزرو کنید.

17. اپلیکیشن گروه مطالعاتی مجازی

دانشجویان می‌توانند در یک پلتفورم مشترک حضور یابند و همراه با دیگر افراد برای یک امتحان مشترک درس بخوانند. این اپلیکیشن مواد امتحانی، ابزارها، کمک درسی‌ها و راهنماهای لازم را در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

18. اپلیکیشن کنترل سوپرمارکت

هیچ کسی دوست ندارد تا در صف های طولانی خرده فروشی ها معطل بماند. این اپلیکیشن خاص می تواند به کاربران کمک کند تا محصولات را بر روی موبایل خود کنترل کرده و در همان زمان اقدام به خرید نماید و پرداخت خود را انجام دهند.

19. اپلیکیشن ویرایش ویدئو

استفاده از رسانه‌های اجتماعی گرایشی رو به رشد است، حتی اگر اولویت های اپلیکیشنی تغییر یابند. امروزه تعداد بیشتری از افراد زندگی خود را به شکل ویدئو در رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. این کار برای تبلیغ محصولات نیز به کار می رود. بنابراین، این گونه پست‌ها همیشه به توجه ای حرفه نیاز دارند. این اپلیکیشن برای ویرایش ویدئو بوده و به کاربر امکان می دهد تا محصولی حرفه ای را عرضه نماید.

20. اپلیکیشن پرداخت

اپلیکیشن پرداخت اینترنتی امروزه کاربرد زیادی دارد. این اپلیکیشن حاوی سیستم پرداخت میان بانکی است که امکان ارسال و درخواست پول را به وجود می‌آورد. حساب‌های بانکی مختلف را می‌توان با کمک یک اپلیکیشن به هم متصل نمود. در نتیجه پول با کمک این اپلیکیشن و با استفاده از موبایل جابه‌جا می‌شود.

21. اپلیکیشن شبکه یابی اجتماعی برای خرید، فروش و کرایه

این اپلیکیشن مثل فیسبوک است ولی قابلیت‌های بیشتری در اختیار دارد مثل ارتباط با دوستان و خرید و فروش یا کرایه محصولات به صورت آنلاین. این اپلیکیشن به شما در ارائه پیشنهادات و جستجو و خرید محصولات کمک می‌کند.

22. اپلیکیشن انتقال دهنده محصول

بسیاری از انسان‌ها به دنبال انتقال محصولات به مکان‌های مورد نظر در کوتاه ترین زمان ممکن هستند، ولی پیدا کردن خدمات درست در زمان درست دشوار است. از سوی دیگر، وسایل نقلیه‌ای وجود دارد که در حین بازگشت خالی برمی‌گردند. در این موارد، این اپلیکیشن می‌تواند اطلاعاتی در مورد وسائل نقلیه مناسب برای انتقال محصولات ارائه دهد.