سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپلیکیشن موبایل(بخش اول)

 

اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل برنامه نرم افزاری است که بطور خاص برای استفاده در رایانه های کوچک و بی سیم، از جمله تلفن های هوشمند و تبلت ها به جای رایانه های رومیزی یا لپ تاپ ساخته شده است. اپلیکیشن، اصطلاحی است که برای توصیف برنامه های اینترنتی قابل اجرا بر روی تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های تلفن همراه، به کار می رود. اپلیکیشن های موبایل معمولاً با اتصال کاربران به سرویس های اینترنتی ای که بیشتر در رایانه های رومیزی یا نوت بوک قابل دسترسی اند، به کاربران کمک می کنند، یا با آسانتر کردن استفاده از اینترنت در دستگاه‌های قابل حملشان، به آنها کمک می‌کنند. اپلیکیشن موبایل ممکن است یک برنامه نشانه گذاری شده وب سایت موبایل، سرویس پیام رسانی فوری مبتنی بر موبایل، جی میل برای موبایل و بسیاری از برنامه های دیگر باشد.

اپلیکیشن موبایل یک برنامه نرم افزاری است که برای اجرا روی سخت افزار خاص ، یعنی دستگاه های محاسبات دستی همراه، مانند تبلت و تلفن های هوشمند طراحی شده است. آنها برنامه هایی هستند که با فشار یک آیکن بر روی دستگاه تلفن همراه، مانند iPad     یا تلفن Android ، اجرا می شوند. بسیاری از چنین اپلیکیشن‌هایی در دسترسند، و در سه دسته اصلی قرار می گیرند:

نیتیو - یک اپ تلفن همراه که فقط بر روی سخت افزار خاصی که برای آن طراحی شده اجرا می شود.

مبتنی بر وب - اپلیکیشن موبایلی که از اتصال اینترنت استفاده می‌کند تا برخی یا تمام قابلیت هایش را فراهم کند.

ترکیبی - ترکیبی از برنامه های نیتیو و مبتنی بر وب.

اپ اندروید

اپ اندروید برنامه نرم افزاری ای است که بر روی سیستم عامل اندروید اجرا می شود. از آنجا که پلتفرم اندروید برای دستگاه های تلفن همراه ساخته شده است، یک اپلیکیشن معمولی اندرویدی برای گوشی های هوشمند یا تبلتی که در سیستم عامل اندروید کار می کند طراحی شده است. اگرچه یک اپ اندروید می‌تواند از طریق وب سایت‌های توسعه دهندگان قابل دسترس شود، اما بیشتر اپلیکیشن های اندروید در (اندروید مارکت) یک فروشگاه آنلاین که به این اپ‌ها اختصاص دارد بارگذاری و منتشر می شوند. (اندروید مارکت) هم اپ‌های رایگان و هم اپهای پولی دارد. برنامه های اندروید به زبان برنامه نویسی جاوا[3] نوشته شده و از کتابخانه های جاوا استفاده می کنند.

 

اپلیکیشنها در اندروید

در ابتدا اندروید با این ایده انگیزاننده به وجود آمد که قدرت و آزادی ایجاد اپهای جذاب موبایل در آن توسعه داده میشود ،در حالی که از هر آنچه تلفن همراه ارائه می دهد بهره می برد..اندروید بر رویهسته لینوکس باز (کارنل لینوکس)[4]ساخته شده است .این نرم افزار خاص برای اپلیکیشن موبایل به صورت منبع باز ساخته شده و از این طریق این فرصت را به توسعه دهندگان می دهد تا هرگونه پیشرفت فناوری را معرفی و تلفیق کنند. ساخت بر روی دستگاه مجازی سفارشی اندروید، این فرصت را به کاربران می دهد که علاوه بر کاربرد و قدرت برنامه ، یک برنامه کاربردی و تعاملی و کارآمد و یک  نرم افزار عملیاتی برای موبایل ایجاد کنند.

اپلیکیشن ios

اپل یکی از مهمترین نقش آفرینان رونق فروش گوشی های هوشمند است.این یک انقلاب محسوب می شود و به بستری اساسی برای استراتژی تجاری تبدیل شده است.

مزایای اپ های تلفن همراه

همه افراد اهمیت مستقیم به نزد  مشتریان رفتن را می دانند و اگرچه انقلاب اپلیکیشن فقط از چند سال پیش شروع شده است، این شکل از بازاریابی به سرعت در حال رشد است و هیچ نشانه ای از کاهش سرعت ندارد. در حال حاضر 77? از جمعیت جهان آنلاینند. با پذیرش سریع تلفن‌های هوشمند و تبلت ها، مشاغل هر روز با فرصت های بیشتر و بیشتری روبرو میشوند که بطور اساسی چگونگی تحویل و دسترسی به خدمات یا محصول آنها را تغییر می دهد. گزارش ارتباطات ACMA برای سال 2012 - 2013 تأیید می کند که استفاده از موبایل همه گیر است و نقش مهمی در زندگی روزمره استرالیایی‌ها دارد. در جهان، دستگاه‌های تلفن همراه بیشتری نسبت به تعداد مجموع رایانه ها و تلویزیون ها وجود دارد، به این معنی که تجارت شما برای ارتباط برقرار کردن با مشتریان خود به حضور موبایل نیاز دارد. Zach Cusimano، بنیانگذار توسعه برنامه‌های مستقر در سانفرانسیسکو ، می گوید: "دیگر هیچ تجارتی نمیتواند بازاریابی تلفن همراه را نادیده بگیرد ".

مزایای داشتن یک اپ موبایل چیست؟

مشتریان مجبور نیستند منتظر بمانند. اپلیکیشن های تلفن همراه جایگزین بسیار سریع تری نسبت به مرور وب موبایل است. مرور وب به کاربری نیاز دارد تا یک مرورگر وب راه اندازی کند، یک URL را وارد کند و منتظر بارگذاری سایت باشد. در حالی که راه اندازی یک اپلیکیشن تلفن همراه فقط یک ثانیه طول می‌کشد زیرا اکثر اطلاعات در آن ذخیره شده اند.

اپ ها یادآوری مداومی از تجارتتان هستند. اپ های موبایل با افزایش دادن دیده شدن شما برندتان را تقویت می کنند. یک اپ به دلیل اینکه همیشه در صفحه موبایل قابل مشاهده است، حضور بیشتری برای مشاغل در تلفن، نسبت به مرورگر ایجاد میکند. این امر به ایجاد وفاداری مشتریان کمک می کند زیرا شغل شما همیشه در مقابل چشمان آنها قرار دارد.

برنامه ها باعث افزایش جذب مشتری می شوند : مشتریان خواستار اپ های تلفن همراهند زیرا سریعاً آنها را به مشاغلی که می‌خواهند یا نیاز دارند متصل میکند. مشاغل برای بهبود فرآیندهای خود و افزایش سطح دسترسی مشتریانشان از اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. نکته  مهم درباره یک اپ تلفن همراه برقراری ارتباط و تعامل یکپارچه با مشتریان است و آن را به ابزاری ارزشمند برای تجارت مدرن تبدیل کرده است.

اپها هزینه ها را کاهش میدهند. اپ ها هزینه پیامک ها و خبرنامه های کاغذ را کاهش می دهند. آنها ارتباطات با مشتری را با پیام رسانی ایمن، فوری و مستقیم  ساده می‌کنند. برنامه ها با درخواست اطلاعات و تماس های تلفنی، میزان کار کارکنان را کاهش می دهند.

قبل از تهیه اپلیکیشن موبایل چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

تعیین میزان محبوبیت اپلیکیشنتان : آیا قرار است اپلیکیشن من برای مشتریان مفید باشد و آیا عده ای قصد استفاده از آن را دارند؟ پاسخ این سؤال را تنها می‌توان از طریق یک تحقیق یافت.از مشتریان موجود و بازدید کنندگان آنلاین خود نظرسنجی کرده و این سؤال را مطرح کنید.این کار به شما کمک می‌کند بهتر بفهمید که آیا بازاری برای اپلیکیشنتان وجود دارد یا خیر.

هدف اپلیکیشنتان را تعیین کنید:مهمترین و بهترین چیز این است که اپلیکیشن باید هدف مشخصی برای ارائه ارزش داشته باشد.خودتان راجای مشتریانتان قرار دهید، چه چیزی از برنامه شما می خواهند و چه نیازی دارند؟اپلیکیشن شما چگونه می تواند خدماتتان را نسبت به آنها بهبود بخشد؟چه چیزی توجه آنها را جلب خواهد کرد؟

اختصاص زمان و منابع :اپلیکیشن‌های تلفن همراه فقط نیازمند سرمایه گذاری مالی نیستند بلکه نیاز به سرمایه گذاری زمان نیز دارند.مانند هرچیز مبتنی بر فناوری، اپلیکیشن‌های تلفن همراه باید مناسب حفظ شوند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند و به بهبود روندهای داخلی بپردازند.

نیازهای تجاری شما :اپلیکیشن‌های تلفن همراه برای هر شغلی مناسب نیستند بنابراین قبل از هر تصمیمی نیاز دارید بر نیازهای واقعی تجارتتان تمرکز کنید.اگر به چیزی با عملکرد بالا نیاز دارید و وب سایتی دارید که که نیاز به ورود مشتری دارد، به دلیل مزایای عملکردی که قبلاً ذکر شد، یک اپ تلفن همراه ارزشمند است.اپلیکیشن ها به خصوص برای مشاغلی که تعامل و ارتباط بالایی با مشتری دارند مفیدند