سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپلیکیشن موبایل(بخش دوم)

مراحل ساخت اپلیکیشن

·         انتخاب طراحی و رنگ‌بندی 

·        وارد کردن محتوا و صفحات

·        انتشار برنامه در مارکت‌ها

 

بهترین استراتژی های بازاریابی اپلیکیشن چیست؟

اگر یک اپلیکیشن موبایل ساخته اید، با رقابت شدیدی مواجهید. اگر می‌خواهید در این زمینه دوام بیاورید، از استراتژی‌های بازاریابی اپلیکیشن زیر استفاده کنید که می‌تواند موفقیتتان را تا حد زیادی تضمین کند.

جستجوی بازار هدف

برای شروع بازاریابی اپلیکیشنتان، باید مخاطبان هدفتان را بشناسید. تلاش نکنید که همه مخاطبان را به دست آورید. گروه خاصی از مصرف کنندگان را انتخاب کنید که  محصولاتتان توسط آنها مصرف می شوند. همچنین در این راستا جزئیات مهمی مانند ویژگی های جمعیتی، روانشناسی، عادات، سبک زندگی را مد نظر قرار دهید. اگر به جای همه افراد، مخاطبان هدف خود را جذب کنید، تأثیرگذارتر خواهد بود.

درباره رقبا تحقیق کنید.

آگاهی از رقبایتان به شما کمک می‌کند تا با مخاطب هدفتان ارتباط برقرار کنید، تجارتتان را از رقبا متمایز کنید، و همچنین فرایندهایتان را بهبود ببخشید و مشکلاتتان را بهتر شناسایی کنید. شما باید مزایای اصلی فعالیت آنها را معین کنید و سعی نمایید آن مزایا را در کار خود بهبود ببخشید.

لندینگ پیج(صفحه فرود) ایجاد کنید که به خوبی بفروشد

 یک صفحه فرود اپلیکیشن تلفن همراه ایجاد کنید که خوانندگان را به روشی خلاقانه و غیرمنتظره مطلع کند. مطمئن شوید که عناصر اصلی صفحه فرود اپلیکیشن موبایلتان شامل این موارد است : نام اپ-ویژگی ها-فراخوان عمل[6] واضح- فیلم تبلیغاتی.

اپلیکیشن خود را در فروشگاه اپلیکیشن(اپ استور)، قابل مشاهده کنید.

 فرآیند بهینه سازی اپلیکیشن‌های موبایل، برای رتبه بالاتر در نتایج جستجوی فروشگاه اپلیکیشن است. هرچه رتبه برنامه شما در نتایج جستجوی فروشگاه برنامه بالاتر باشد، برای مشتریان بالقوه قابل مشاهده تر است. عوامل اصلی تأثیرگذار بر ASO[7] شما عبارتند از :

عنوان - آن را خوانا و خلاصه کنید و تا از ارزش شناسایی بالایی برخوردار باشد.

 توضیحات -اطمینان حاصل کنید که اپ شما چه مشکلاتی را حل می‌کند و از کلمات کلیدی استفاده کنید.

آیکن-روی عنصری متمرکز شوید که ماهیت برنامه‌تان را نشان میدهد و آن را به شکلی منحصر به فرد طراحی کنید.

اسکرین شات(عکس صفحه)- ویژگی های اصلی برنامه و مهمترین عملکرد را نشان دهد.

محتوای وایرال ویدیویی ایجاد کنید. انسان ها موجوداتی بصری هستند، به همین دلیل امروزه فیلم ها محبوب ترین شکل محتوا هستند. می توانید ویدئویی برای یوتیوب بسازید، زیرا این یک ابزار قدرتمند برای پخش جهانی محصولتان است. یک روش مؤثر برای بازاریابی اپلیکیشن ایجاد یک فیلم سرگرم کننده با استفاده از قهرمانان مشهور یا نمایش الگوهای رفتاری هیجان انگیز است.

وبلاگ بسازید

با مخاطبانتان، در مورد روند توسعه صحبت کنید. وبلاگ نویسی می تواند باعث ایجاد علاقه به محصولتان شود و قابلیت دیده شدن بهتری در سرچ ها برایتان ایجاد کند. کلمات کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید، محتوای با کیفیت ایجاد کنید و برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجوی وبلاگتان، به افراد تأثیرگذار و معروف لینک دهید.

با شبکه های اجتماعی به مخاطبانتان دسترسی پیدا کنید

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند کمک کنند تا بتوانید راحت تر به مشتریان بالقوه خود برسید. شبکه های اجتماعی امکان دسترسی به داده های مهم در مورد علایق کاربران، سرگرمی‌ها و غیره را در اختیارتان قرار می دهند. این اطلاعات می‌تواند به مشاغل کمک کند تا تبلیغاتشان را هدف گذاری کنند. به عنوان مثال، آگهی‌های فیس بوک به شما این امکان  را می‌دهند تبلیغات را تا حد امکان دقیق سفارشی سازی کنید زیرا تبلیغات فقط برای کاربران بالقوه شما هدف گذاری شده است.

[9]KPI های اپ خود را اندازه بگیرید.

تجزیه و تحلیل منظم KPI های(شاخص کلیدی عملکرد) اپ موبایلتان کمک می‌کند بهترین بینش را در مورد ایده خود بدست آورید، بنابراین خواهید دانست که برنامه تان چقدر خوب عمل می کند. بیایید مهمترین KPI را که باید هنگام ارزیابی موفقیت برنامه خود به آنها توجه کنیم، ببینیم:

دانلودهای اپ-کاربران فعال روزانه(تعداد کاربرانی که هر روز از اپ استفاده میکنند)-کاربران فعال ماهانه(تعداد کاربرانی که حداقل یکبار در ماه از اپ استفاده میکنند)-نرخ   وابستگی (احتمال تبدیل یک کاربر ماهانه به یک کاربر روزانه شدن)-میزان استفاده روزانه افراد از اپ.

همیشه کاربران و احساساتشان را درباره اپتان به خاطر بسپارید. در بازاریابی اپ های موبایل، همه جزئیات ضروری اند.

 چگونه یک اپ را با موفقیت بازاریابی کنیم؟

استراتژی اساسی بازاریابی اپلیکیشن های تلفن همراه حول این حقیقت میگردد که فروشگاه اپلیکیشن اپل در گوگل پلی با نزدیک به 3 میلیون اپ دانلود شده است، و این تعداد همچنان در حال صعود است. بنابراین، برای اینکه اپلیکیشن موبایلتان بتواند در رقابت خیره کننده بازار دیجیتال موفق باشد، باید تواناییداشته باشید. و منظور از توانایی ویژگی های خارق العاده و یک استراتژی بازاریابی قوی است. اما کاربران آینده نگر چگونه بدانند برنامه شما چیزی دارد که فقط شما می توانید از لحاظ ارزش، تعامل و جدید بودن ارائه دهید؟ در اینجاست که اجرای تکنیک های رقابتی و موثر بازاریابی اجتناب ناپذیر می شود. بر اساس تحقیقات بازار و تخصص اپ های تلفن همراه، ما چندین استراتژی را برای موفقیت در بازار برنامه ها ارائه کرده ایم :

1.منابع بیشتری را اختصاص دهید.

هنگام تصمیم گیری در مورد بیشتر هزینه کردن یا نکردن برای بازاریابی اپ‌های تلفن همراه، نظرات متنوعی از بازاریابان وجود دارد که تأثیرات بسیار خوبی دارد. مطالعه انجمن بازاریابی موبایل پیشنهاد می‌کند که اختصاص 7-9? از کل بودجه بازاریابی روی موبایل کاری عاقلانه است. در حالی‌که اختصاص بخشی از بودجه برای بازاریابی برنامه ها مهم است، استفاده کارآمد از آن برای برنامه ریزی منابع موبایل نیز به همان اندازه مهم است. با وجود موارد زیاد، بدون برنامه ریزی بودجه برای تبلیغات خلاقانه و جذاب کردن مطالب، ممکن است در آخرین لحظه از دور خارج شوید. بودجه شما باید جنبه های مختلف بازاریابی را پوشش دهد تا قابلیت دیده شدن اپ‌تان در بازارهای آنلاین کلیدی افزایش یابد.

2. برای کاربران اصلی کمپین جداگانه قرار دهید .

هدف نهایی هر کمپین بازاریابی اپ ارتقاء رتبه برنامه از طریق هزینه تبلیغات، بهینه سازی فروشگاه برنامه و دانلودهای اساسی است. تبلیغات رسانه ای باعث افزایش دانلود بیشتر برنامه ها می‌شود که رتبه اپ را بالا برده و باعث بیشتر دیده شدن آن در فروشگاه های اپ می‌شود. نصب پولی برنامه، یک فرمول کوتاه مدت مناسب است که تحت عنوان "کمپین های پشت سر هم"قرار می گیرد و باعث اوج دانلودها میشود. تکنیک کمپینهای پشت سر هم که  امروزه توسط بازاریابان اپلیکیشن های تلفن همراه استفاده می شود، بسته به محدودیت بودجه، به معنی نمایش پشت سر هم در رسانه ها در یک دوره زمانی کوتاه است. این رویکرد نه تنها در صعود رتبه در فروشگاه برنامه کمک می کند و توانایی کشف برنامه را بهبود می بخشد،بلکه همچنین باعث می‌شود انبوهی از کاربران اصلی، برنامه شما را دانلود کنند. پس از دستیابی به موفقیت مطلوب، بودجه تبلیغ شما می‌تواند به حداقل برسد. اگر هنوز هم مایلید این رتبه بندی بالا و دانلودهای مکرر از کاربران اصلی را حفظ کنید، می توانید حتی پس از پایان برنامه تبلیغات پشت سر هم، برای تبلیغات هزینه کنید. بهترین نمونه سرمایه گذاری در هزینه های تبلیغاتی موفق کوتاه مدت احتمالاً نایک است که به طرز عجیبی تاکتیک کمپین پشت سر هم را انجام میدهد.

3.بهینه سازی فروشگاه اپلیکیشن

فرآیند بهینه سازی فروشگاه اپ (ASO) به برنامه شما کمک می کند تا در فروشگاه های آنلاین اپلیکیشن با رتبه بالاتری ظاهر شده و قابلیت دید آن را برای کاربران بالقوه تقویت می‌کند. همانطور که گزارش‌ها نشان می دهد، 63? از کاربران Android و iOS برای کشف برنامه مورد علاقه شان به جستجو درون فروشگاه‌های اپلیکیشن وابسته اند که نشان میدهد چرا استراتژی‌های ASO به عنوان ستونی محکم در زمینه تلاش برای بازاریابی اپ است. سه هدف ASO عبارتند از:

الف-بهینه سازی عنوان: برای بهینه سازی کامل عنوان، به یک ذهن متفکر و یک نام متمایز نیاز دارید که نشان دهنده ارزش برند، هدف تجاری و اصطلاحات جستجویی که به راحتی قابل کشف است باشد.

ب-بهینه سازی کلمات کلیدی : کلید واژه ها، کلیدی برای فرآیند یافتن برنامه اند و بهینه سازی کلمات کلیدواژه باید در 100 حرف با تمرکز اصلی بر حجم جستجو، عملکرد رقبا و ارتباط آن انجام شود. قبل از تصمیم به حفظ یا حتی تغییر آنها، سعی کنید اثر کلمات کلیدی را آزمایش کنید.

ج- بهینه سازی توضیحات: با یک تجدیدنظر در خطوط اولیه توضیحات برنامه،کاربران را وسوسه کنید چون این 2-3 خط اول هستند که احتمالاً کاربران متن قبل از انتخاب دکمه "بیشتر" مشاهده می‌کنند. همچنین می توانید برای تعامل مجدد با به روزرسانی‌های جدید، پیشنهادات و موارد دیگر، بخش به روزرسانی را برجسته کنید.

4. تجربه عالی را به بازار عرضه کنید:از آنجا که تجربه مشتری تا حد زیادی روی موفقیت کلی برنامه تأثیر می گذارد، کسب و کار می تواند تجارب عالی را به عنوان عنصر اصلی استراتژی بازاریابی مؤثر به حساب آورد. این امر به ویژه برای مبارزه با رقابت شدید و برآورده شدن بالاترین حد استانداردهای مدرن برنامه بسیار مهم است. این داستان که مشاغل، اپلیکیشن‌ها را برای استفاده مشتریان میسازند مدتهاست که در گذشته مدفون شده است. از آنجایی که مخاطبان اکنون انتظارات متفاوتی دارند برنامه شما باید تجربه منحصر به فردی که ایجاد کند تا زنده بماند. از این رو، هنگامی‌که برنامه را به بازار عرضه می کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که فقط برنامه شما این قدرت را دارد که با تجربه ای که در هیچ جای دیگری از بازار یافت نمی‌شود، مشتریان را خوشحال کند. همچنین از آنجا که 86? از مصرف کنندگان از رویکرد ساده استقبال می‌کنند، برندهایی که به جای اطلاعات احمقانه به تجربه ساده‌تر اعتقاد دارند می‌توانند خریداران بیشتری داشته باشند. از توضیحات گرفته تا محتوای داخلی، همه چیز را برای زندگی مشتریان، مرتبط و خاص نگه دارید.

5.یک میکروسایت بسازید: زمانی‌که شما یک میکرو سایت می‌سازید، فرصت دیگری جدا از اپ استور برای بازار اپ خود ایجاد می‌کنید و از طریق تکنیک های سئوی اساسی، ترافیک را به آنجا هدایت می کنید. سایتی از این نوع منحصر به فرد میتواند برنامه شما را برای وسیع‌ترین مخاطبان به نمایش بگذارد و آوازه بزرگی حین و قبل از راه اندازی ایجاد کند. میکروسایت، سایت کوچک شما است، یک صفحه فرود با فراخوان اقدام و یک فرم تماس مختصر برای جمع آوری ایمیل‌های احتمالی‌که با مخاطبان علاقمند تعامل برقرار می‌کند، ایجاد کنید. میکروسایت نه تنها شما را بیشتر نمایان می‌کند بلکه اعتبارتان را نیز بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، هنگامی‌که وبلاگ خود را به صفحه فرود میکروسایت متصل می‌کنید، می‌توانید در مورد ویژگی های برنامه و پیشرفت مداوم در جهت ترفیع برنامه صحبت کنید.

6. در رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید : بازاریابی محصولتان در سیستم عامل‌های رسانه های اجتماعی علاقه عمومی ایجاد میکند. تلاش ها و منابع خود را در کانال ها و وبلاگ های اجتماعی سرمایه گذاری کنید تا هیاهو را زنده و شدید نگه دارید و یک جامعه صمیمانه از کاربران آینده نگر ایجاد کنید. صفحه فیس بوک ایجاد کنید یا با استفاده از هشتگ‌های مختلف، کلمه‌ای درباره آن در توییتر پخش کنید زیرا این کار، برنامه شما را در بین کاربران هدف تبلیغ می‌کند. شما حتی می‌توانید یک مسابقه اجرا کنید و مخاطبان توییتر را تشویق کنید که یک توییت، توییت مجدد[11] ایجاد کنند و آن را در شبکه‌های آنلاین دیگر به اشتراک بگذارند. برای حفظ کمپین‌های در حال پیشرفت و درگیری با محتوای خلاق، باید در کانال های اجتماعی فعال بمانید یا یک مدیر رسانه اجتماعی استخدام کنید.

7. ایجاد فیلم های تبلیغاتی جذاب :فیلمهای تبلیغاتی میتوانند دو نقش داشته باشند هم بخش مهمی از استراتژی راه اندازی برنامه باشند و هم یک ابزار بازاریابی مؤثر برای نمایش ارتباط واقعی کاربر با برنامه، ویژگی‌های [12]UX و قابلیتهای اصلی باشند. برای موفقیت در بازار اپ، از ساخت ویدیوی خلاقانه استفاده کنید که بتواند صدای قدرتمندی باشد و برای برندتان ارزش ایجاد کند. یک ویدیوی نمایشی تهیه کنید که به علاقمندان امکان دهد به ویژگیهای جذاب برنامه نگاهی بیاندازند و در عین حال داستانی جذاب درباره چگونگی تأثیر آن بر زندگی آنها را بیان کند. همچنین به اشتراک گذاری و تبلیغ ویدیو در زمینههای اجتماعی بسیار مهم است. اگر به خوبی انجام شود، تصاویر ویدیویی، کاربران را به بازدید از فروشگاه برنامه و دانلود برنامه شما تشویق میکند.

8. بازخورد، تست عملکرد و تجزیه و تحلیل : با وجود کانال های بازاریابی متعدد که در حال سخت تر کردن رقابتند، استفاده از معیارهای متداول و سنتی بازاریابی برای اندازه گیری عملکرد محتوا (تبلیغات کلاسیک، تبلیغات پست و ایمیل) کافی نخواهد بود.به همین دلیل مهم است که تحقیقات و شیوه های خلاقانه فعلی خود را به روزسانی کنید، و مواردی را انتخاب کنید که همیشه موثر باشند.

این مورد کاربران را قادر می سازد تا با شما تماس بگیرند و نظرات صادقانه شان را بر اساس تجربه خود ارائه دهند. مشتریان راضی و خوشحال برنامه شما را فوراً تبلیغ می‌کنند. از این رو، خوشحالی آنها اولویت اخلاقی شماست. بررسی دقیقی را در مورد محبوب ترین ویژگی ها، بخش‌های دوست نداشتنی / حداقل بازدید شده و فراوانی بازدید انجام دهید. اندازه گیری این معیارهای کلیدی از طریق ابزارهای تحلیلی (از جمله کانال‌های رسانه‌های اجتماعی) به شما کمک می کند الگوی تعاملی کاربر را درک کنید، و لذا براساس آن می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی باید بهبود یابد.

9. شبکه آنلاین و تأثیرگذاران : ایجاد شبکه قوی از طریق ارتقاء آگاهی از برند، کلید اطمینان در موفقیت بازاریابی برنامه ها است. به وبلاگ نویسان برجسته، روزنامه نگاران و گزارشگرانی که سخنان تأثیرگذار آنها تأثیر بسزایی در مخاطبان هدف دارد، دسترسی پیدا کنید. از انجمن‌هایی که در آن می‌توانید با مردم تعامل برقرار کنید بازدید کنید. برای ایجاد ترافیک بیشتر، مقالاتی را در وبلاگ فناوری معروف منتشر کنید. همچنین، به انتشارات نقد و بررسی اپلیکیشن‌های معروف که برنامه هایی مانند شما را پوشش می‌دهد، دسترسی پیدا کنید.  معرفی حرفه ای و نمایشی دقیق را از طریق ایمیل به آنها ارسال کنید: لوگو و قیمت اپتان- فیلمی که درباره ویژگی‌ها توضیح میدهد-لینک فروشگاه اپلیکیشن و...

این سایت‌ها می توانند با نوشتن مطالب آموزنده، برنامه شما را پرآوازه کنند.