سفارش تبلیغ
صبا ویژن

18 نکته مهم که تجارت ها باید برای طراحی اپلیکیشن به آن توجه کنند

 

این روزها استفاده کردن از گوشی های تلفن همراه برای مقاصد مختلف توسط کاربران روز به روز در حال افزایش می باشد. این داستان تا جایی پیش رفته است که استفاده کردن از گوشی های همراه تقریبا تبدیل به یک عادت برای تمام انسان ها درآمده است و امروزه اکثر انسان هایی که در کره زمین زندگی می کنند از گوشی های همراه استفاده می کنند. البته استفاده آن ها از گوشی های همراه می تواند مقاصد مختلفی داشته باشد ولی اکثر آن ها برای دریافت اطلاعات و انجام دادن کارهای روزمره از آن ها استفاده می کنند. جالب است بدانید که زمانی که انسان های امروزی از تلفن همراهشان استفاده می کنند نیز نسبت به حتی چند سال گذشته در حال گسترش می باشد. تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده که امروزه یک کاربر معمولی تلفن های هوشمند در طول مدت شبانه روز به طور متوسط به میزان 5 ساعت از گوشی همراه خودش استفاده می کند! از این زمانی که انسان ها به رفتن در گوشی های همراهشان می گذرانند بخش زیادی به رفتن به وب سایت ها و بخش زیادی دیگر هم به رفتن در اپلیکیشن های مختلف سپری می شود. به عبارت دیگر می توان گفت که استفاده کردن از اپلیکیشن هایی که در گوشی های موبایل وجود دارد یکی از مهم ترین کارهایی است که کاربران انجام می دهند. بنابراین می توان این گونه نتیجه گرفت که امروزه استفاده کردن از اپلیکیشن ها روز به روز در حال گسترش می باشد.

اپلیکیشن ها دارای انواع و اقسام مختلفی هستند. برخی از آن ها بسیار کاربردی و معروف هستند و برخی دیگر کاربرد چندانی ندارند. برخی از آن ها به شیوه ای طراحی شده اند که کاربران و افرادی که می خواهند از آن ها استفاده کنند به راحتی می توانند کار مورد نظرشان را با آن ها انجام دهند و برخی دیگر به این شیوه نمی باشند. اما یک نکته خیلی مهم درباره این اپلیکیشن ها این است که پارامترهایی که یک اپلیکیشن خوب را از یک اپلیکیشن بد جدا می کند چه پارامترهایی هستند؟ به عبارت دیگر می توان گفت سوالی که در این زمینه مطرح می شود این است که چه عاملی وجود دارد که یک اپلیکیشن با داشتن آن یک اپلیکیشن خوب نامیده می شود و چه عاملی وجود دارد که یک اپلیکیشن را بد می کند؟ در پاسخ به این سوال معمولا متخصصان عامل مهم "تجربه کاربران" را به عنوان عامل تعیین کننده و متمایز کننده یک اپلیکیشن خوب از یک اپلیکیشن بد مطرح می کنند. آن ها می گویند در صورتی که یک اپلیکیشن به شیوه ای طراحی شده باشد که افرادی که از آن استفاده می کنند بعد از این که از آن استفاده کردند بگویند که نسبت به آن احساس خوبی داشتند و به نظرشان این اپلیکیشن نیازهایی را که داشتند برآورده می کرد می توان گفت که این اپلیکیشن خوب است و در صورتی که کاربرانی که از یک اپلیکیشن استفاده می کنند اذعان کردند که  از کار کردن با آن راضی نبودند و به نظرشان این اپلیکیشن نمی توانست پاسخ نیازهایی را که در این زمینه داشتند بدهد این اپلیکیشن یک اپلیکیشن بد است!

در روزگار مدرن و در روزگاری که اکثر انسان های دنیا همان طور که در بالا ذکر شد از گوشی های موبایل استفاده می کنند، انتظاراتی که از موبایل ها و گوشی های موبایل وجود دارد بالاست. انسان های امروزه انتظار دارند که گوشی های موبایل برایشان کارهای زیادی بکند. آن ها همچنین انتظار دارند که با استفاده از گوشی های موبایل بتوانند بسیاری از عملیاتی را که تا چند سال پیش فقط به شکل حضوری انجام می شد انجام دهند. بنابراین آن ها برخی از پارامترهای مهم را به عنوان پارامترهایی که هر اپلیکیشن خوبی باید داشته باشد در ذهنشان دارند. به عنوان مثال آن ها از هر اپلیکیشنی که ساخته می شود انتظار دارند که دارای سرعت بالایی در لود شدن باشد،  استفاده کردن از آن بسیار ساده باشد و در عین حال بتوان به راحتی کاری را که قرار ست انجام شود انجام داد.

بنابراین در صورتی که شما به عنوان یک تجارت می خواهید یک اپلیکیشن برای خودتان طراحی کنید یکی از مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام دهید این است که به این پارامترها توجه کنید چون در وصرتی که اپلیکیشنی داشته باشید که این پارامترها را برآورده کند می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که کاربران آن می شوند افزایش پیدا می کنند. شما باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که مورد نظر قرار دادن تجربه کاربران یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین موضوعاتی است که شما در این رابطه باید به آن توجه کنید. از این رو در ادامه این پست تصمیم داریم تا شما را با 18 نکته بسیار کلیدی که به هنگام طراحی کردن اپلیکیشن ها باید به آن توجه کنید آشنا سازیم. شما با درنظر گرفتن این 18 نکته می توانید انتظار داشته باشید که شانس بیشتری برای موفقیت در کار تولید اپلیکیشن داشته باشید و بنابراین می توانید انتظار داشته باشید که تعداد افرادی که مخاطبین شما می شوند به میزان زیادی افزایش پیدا می کند.


1. در استفاده از رنگ ها نهایت تلاشتان را بکنید!

رنگ ها یکی از مهم ترین و کلیدی ترین بخش های طراحی اپلیکیشن ها می باشند. شما برای این که بتوانید اپلیکیشنی طراحی کنید که بهترین کاربرد را داشته باشد باید به رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب به عنوان یکی از مهم ترین نکته های موجود توجه کنید. این که چه رنگی را انتخاب کنید که طراحی بر اساس آن انجام بگیرد (رنگ اصلی که انتخاب می کنید چه رنگی باشد) موضوع بسیار مهمی است که شما باید حتما آن را مورد توجه قرار دهید. رنگ ها همچنین می توانند تاثیرات مستقیمی بر روی احساسات انسان ها داشته باشند. این موضوع را می توان در جنبه های مختلف زندگی مشاهده کرد. به عنوان مثال تحقیقات نشان داده است که رنگ هایی مانند رنگ قرمز منجر به افزایش احساس خشونت در انسان ها می شود در صورتی که رنگ های آرامی مانند رنگ آبی و یا رنگ بنفش منجر به آرامش می شود. به عنوان مثال در صورتی که فردی را برای مدتی در اتاقی قرار دهید که در و دیوار این اتاق به رنگ قرمز نقاشی شده است احتمال این که این فرد تبدیل به یک فرد پرخاشگر و حتی در بسیاری از موارد فردی افسرده شود خیلی زیاد است. این در صورتی است که اگر در و دیوار اتاقی را به رنگ بنفش درآورید و فردی را در آن قرار دهید احتمال این که این فرد آرامتر باشد خیلی بیشتر می شود. بنابراین توجه کردن به این که چه رنگی را قرار است بکار ببرید موضوعی بسیار مهم و کلیدی است و شما باید نهایت تلاشتان را بکنید که رنگ های مناسبی را برای این طراحی بکار ببرید.

البته شما باید به این موضوع توجه کنید که رنگی که برای طراحی انتخاب می کنید باید مرتبط با اپلیکیشن شما و در نتیجه مرتبط با تجارتی باشد که دارید. شما باید در رابطه با این موضوع تحقیق و بررسی کنید و فکر کنید که چه رنگ هایی برای شما بیشترین سود را دارند و چه رنگ هایی می توانند به بهترین شکل ممکن نشان دهنده تجارت شما باشند و بر این اساس می توانید رنگ های مورد نظر را ارایه کنید. شما باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که از یکی از رنگ ها به عنوان رنگ اصلی و اولیه در این کار استفاده کنید به این دلیل که استفاده کردن از تمام رنگ ها می تواند منجر به مشکلات زیادی در کار شما شود. به عبارت دیگر وقتی که به جای یک رنگ از چندین رنگ استفاد می کنید ممکن است تاثیرات مثبتی را که قرار است بر روی مخاطبین بگذارید به آن خوبی زمانی که تنها از یک رنگ استفاده کرده اید نباشد و بنابراین شما شانس کمتری برای موفقیت خواهید داشت. همچنین بهتر است که رنگی را انتخاب کنید که با رنگ های جزیی تری که مورد استفاده قرار می دهید در یک تضاد رنگی باشد و بنابراین به این شیوه شما می توانید انتظار داشته باشید که کل طراحی با هم در یک هارمونی یا هماهنگی کاملی قرار گرفته است.


2. فراموش نکنید که قرار است برای مخاطبین این اپلیکیشن را طراحی کنید بنابراین سعی کنید تا از پارامترهایی مانند "شخصیت کاربری" و مواردی از این قبیل استفاده کنید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین اشتباهاتی که افرادی که طراحی اپلیکیشن انجام می دهند مرتکب می شوند این است که به هنگام طراحی این نکته بسیار مهم را درنظر نمی گیرند که این اپلیکیشن در حقیقت برای مخاطبین و کاربران قرار است ساخته شود و نه برای آن ها! در این صورت آن ها به اشتباه می افتند و نمی توانند اپلیکیشن را آن طور که می خواهند برای مخاطبین بسازند. تحقیقات نشان داده است که انجام این کار می تواند ضررهای جبران ناپذیری را برای مخاطبین داشته باشد و بنابراین می تواند منجر به این شود که میزان استفاده آن ها از اپلیکیشن خیلی کمتر شود. شما باید سعی کنید که تا جایی که می توانید به هنگام طراحی کردن این اپلیکیشن به مخاطبین و افرادی که قرار است این کار را برایشان انجام دهید فکر کنید و به خودتان فکر نکنید!!!

یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید این است که برای این اپلیکیشن یک شخصیت کاربری بسازید. شخصیت کاربری در حقیقت یک شخصیتی کاملا خیالی است که شما خودتان آن را می سازید تا بتوانید تمام خصوصیاتی را که مخاطبین و افرادی که بیشترین احتمال را دارد که از تجارت شما و اپلیکیشن شما استفاده کنند را به تصویر بکشید. این شخصیت خیالی که شما می سازید باید تا حد ممکن به متوسطی که شما از مخاطبین خودتان انتظار دارید نزدیک باشد و شما باید سعی کنید که این شخصیت را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید تا مخاطبین احساس کنند که این شخصیت شبیه به خودشان می باشد. در صورتی که شما بتوانید در کار طراحی اپلیکیشن چنین کاری را انجام دهید می توانید انتظار داشته باشید که به میزان زیادی تعداد افرادی که این اپلیکیشن شما را دانلود می کنند افزایش پیدا می کند به این دلیل که در این حالت اکثر آن ها سعی می کنند تا خودشان را با شخصیتی که شما به عنوان شخصیت کاربری در این اپلیکیشن ساخته اید همزادپنداری کنند. اما به هنگام ایجاد کردن چنین شخصیتی خیلی مهم است که شما سعی کنید تا تمام خصوصیاتی را که ممکن است مخاطبین و کاربران اپلیکیشن شما داشته باشند مورد بررسی قرار دهید و سعی کنید تا جایی که می توانید کاری کنید که آن ها به بهترین شکل ممکن با این شخصیت احساس همزادپنداری کنند.


3. اپلیکیشن خودتان را به شیوه          ریسپانسیو طراحی کنید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته های دیگری که شما باید به هنگام تولید اپلیکیشن درنظر داشته باشید این است که سعی کنید تا این اپلیکیشن را به شیوه ای ریسپانسیو طراحی کنید. تحقیقات نشان داده است که طراحی کردن اپلیکیشن به این شیوه می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت تجارت شما داشته باشد و می تواند تاثیر بسیار گسترده ای بر روی تعداد افرادی که اپلیکیشن شما را مورد استفاده قرار می دهند داشته باشد.

امروزه اکثر کاربران و افرادی که از اپلیکیشن ها استفاده می کنند از چندین دستگاه مختلف برای این کار استفاده می کنند. به عنوان مثال بسیاری از آن ها سعی می کنند تا علاوه از موبایلشان از تبلت ها و یا دستگاه های دیگری که در اختیار دارند برای این کار استفاده کنند. این کار باعث می شود که اهمیت طراحی کردن اپلیکیشن به شیوه ریسپانسیو برای شما بیشتر و بیشتر شود. شما باید سعی کنید که اپلیکیشن را به شیوه ای طراحی کنید که افرادی که می خواهند از آن استفاده کنند این توانایی را داشته باشند که از تمام دستگاه هایی که در اختیار دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند و نوع استفاده آن ها باید به شیوه ای باشد که تمام ویژگی هایی که در این اپلیکیشن در اختیار آن ها قرار گرفته است در تمام دستگاه هایی که مورد استفاده قرار می دهند یکسان باشد (به عنوان مثال در صورتی که با استفاده از تبلت از برخی از ویژگی های این اپلیکیشن بهره مند می شوند باید با استفاده از دستگاه موبایل آیفون هم بتوانند از همان ویژگی ها استفاده کنند). در صورتی که بتوانید چنین وضعیتی را ایجاد کنید می توانید انتظار داشته باشید که تعداد مخاطبینتان بیشتر می شود به این دلیل که بسیاری از مخاطبین تنها ممکن است از پلتفرم های اندروید استفاده کنند و یا ممکن است عده ای دیگر صرفا از پلتفرم های آیفون استفاده کنند و غیر.

بنابراین به هنگامی که می خواهید یک اپلیکیشن جدید را طراحی کنید باید به دنبال این باشید که تمام راه حل های ممکن برای طراحی اپلیکیشن به شیوه های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و کاری کنید که این اپلیکیشن در تمام دستگاه های مختلف به خوبی کار کند.


4. اپلیکیشن را در فرمت مناسب طراحی کنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما باید به هنگام طراحی کردن اپلیکیشن به آن توجه کنید فرمت مناسب است. تحقیقات نشان داده است که استفاده کردن از اپلیکیشن در فرمت مناسب یکی از مهم ترین کارهایی است که شما باید برای این که اپلیکیشن موثری طراحی کنید انجام دهید. شما باید سعی کنید تا اپلیکیشن را با فرمتی طراحی کنید که منجر به بهترین و موثرترین کاربردها شود.

همه ما به عنوان افرادی که از اپلیکیشن ها استفاده می کنیم می دانیم که وقتی که می خواهیم اپلیکیشنی را دانلود کنیم زمانی که به انجام این کار اختصاص داده می شود ممکن است متفاوت باشد. البته تفاوت زمانی که میان این اپلیکیشن ها وجود دارد بستگی زیادی به حجم فایلی دارد که دانلود شده است ولی یکی از نکته های بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد و اکثر کاربران از آن خبر ندارند این است که بر خلاف تصور بسیاری از کاربران این زمان علاوه بر این که به حجم فایل مورد نظر بستگی دارد به نوع و فرمت اصلی اپلیکیشن آپلود شده است نیز وابسته می باشد. بنابراین در صورتی که شما سعی کنید تا فرمت اپلیکیشن را تغییر دهید شانس کمتری برای بالا بردن تعداد مخاطبین دارید. این در صورتی است که اگر یک فرمت مناسب را برای طراحی اپلیکیشن انتخاب کنید شانستان برای این که در این کار موفق تر شوید افزایش پیدا می کند. شما باید سعی کنید تا این فرمت را به بهترین شکل ممکن ارایه کنید و باید سعی کنید تا اپلیکیشن را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید تا با این که بهترین کاربرد را داشته باشد کمترین زمان برای دانلود کردن آن مورد نیاز باشد و بنابراین افرادی که از استفاده از آن راضی هستند بیشتر شوند.


5. در هنگام طراحی اپلیکیشن به فیدبک هایی که به شما می رسد هم توجه نمایید!

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که شما باید به هنگام طراحی اپلیکیشن به آن توجه کنید این است که فیدبک هایی را که از طرف افرادی که از آن استفاده می کنند به شما می رسد بخوانید. این موضوع می تواند یکی از حساس ترین و در عین حال تاثیرگذارترین موضوعاتی باشد که شما در طراحی اپلیکیشن باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت کار شما دارد. شما باید سعی کنید تا جایی که می توانید به محتوای فیدبک هایی که برای این اپلیکیشن به دستتان می رسد توجه کنید و سعی کنید تا با اساس اطلاعاتی که در این فیدبک ها وجود دارد کار طراحی را انجام دهید. انجام دادن این کار می تواند به شما کمک کند تا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید.

نباید فراموش کنید اپلیکیشنی که شما طراحی می کنید در حقیقت برای مخاطبین می باشد. شما برای خودتان این اپلیکیشن را طراحی نمی کنید و این کار را برای مخاطبین انجام می دهید بنابراین باید توجه کنید که این اپلیکیشن باید برای آن ها ساخته شود. پس این آن ها هستند که تعیین می کنند این اپلیکیشن باید چه ویژگی هایی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است که انجام دادن این کار (توجه کردن به افاردی که برای شما فیدبک می فرستند) می تواند باعث شود که شما بتوانید کار طراحی را بهتر از گذشته انجام دهید. شما همچنین می توانید شانستان را برای این که اپلیکیشنی تولید کنید که باب میل مخاطبین است افزایش دهید. شما باید سعی کنید تا به تمام پارامترهایی که آن ها در فیدبک هایشان نسبت به اپلیکیشن شما اشاره می کنند توجه کنید و باید سعی کنید تا در این راه تمام جزئیاتی را که آن ها در این زمینه مدنظر قرار می دهند بررسی کنید تا بتوانید به یک نتیجه مناسب برسید. تحقیقات نشان می دهد که انجام این کار می تواند منجر به بالا رفتن تعداد بسیاری از مخاطبین شما شود و همچنین می تواند باعث شود که افرادی که اپلیکیشن شما را تایید می کنند و از آن راضی هستند به میزان زیادی افزایش پیدا کنند. پس سعی کنید که تا جایی که می توانید اپلیکیشنتان را با توجه کردن به فیدبک هایی که می رسد بهتر و بهتر کنید.


6. اپلیکیشن را به شیوه ای طراحی کنید که در آن المان ها با پیکسل های صفحه تطبیق پیدا کنند!

به هنگام طراحی کردن اپلیکیشن باید به شیوه ای این کار را انجام دهید که المان های طراحی با پیکسل هایی که در صفحه وجود دارد منطبق شوند. این کار به شما کمک می کند تا شانس بیشتری برای موفقیت در داشتن یک اپلیکیشن پرکاربرد داشته باشید. صفحه ای که مخاطبین به آن نگاه می کنند از واحدهایی تشکیل شده است که به این واحدها پیکسل گفته می شود. در صورتی که شما سعی کنید تا تصویری را که قرار است در اپلیکیشنتان ایجاد شود به شیوه ای طراحی کنید که با این واحدها تطبیق پیدا کند می توانید شانستان را برای داشتن یک اپلیکیشن پرکاربرد بیشتر کنید. در حقیقت پیکسل هایی که در صفحه نمایش وجود دارند به شکل مستطیلی قرار دارند. در هرکدام از اپلیکیشن هایی که توسط طراحان ساخته می شود این طراحی به شیوه ای انجام می شود که در مجموع بتوان با استفاده از واحدهای مستطیلی شکل شکل کلی را تولید کرد.

به عنوان مثال تمام اشکالی که در اپلیکیشن قرار است نمایش داده شود به شیوه ای تولید می شوند که بتواند تمام آن ها را با استفاده از این واحدهای مستطیلی شکل بسیار کوچک تولید کرد و مانند قطعات یک پازل در کنار همدیگر قرار داد. اما یک نکته بسیار مهم که در این رابطه وجود دارد این است که تولید کردن این قطعات به هیچ عنوان ضروری نیست! به عبارت دیگر شما برای این که شکل هایی را که در اپلیکیشنتان وجود دارد به شیوه پیکسلی تولید کنید نیاز به این ندارید که حتما آن ها را به شیوه ای تولید کنید که به شکل مستطیلی قرار بگیرند بلکه می توانید این قطعات را به شیوه ای تولید کنید که شبیه به شکل های دیگر هم باشند. این موضوع مخصوصا زمانی اهمیت پیدا می کند که شما قصد دارید تا بخش هایی را که مربوط به گوشه های صفحه نمایش هستند را تولید کنید. در چنین شرایطی شما می توانید از شکل های دیگری مانند شکل گرد و شکل هایی شبیه به آن استفاده کنید. این کار به شما کمک می کند تا تصاویری را که در اپلیکیشنتان طراحی می کنید تصاویر باکیفیت تری باشند و بنابراین شانس این که تعداد کابران این اپلیکیشن بیشتر شوند نیز بالاتر می رود.


7. فراموش نکنید که کلید موفقیت طراحی اپلیکیشن ها، رعایت کردن اصل "سادگی" می باشد!

سادگی یکی از مهم ترین اصولی است که شما برای این که بتوانید یک اپلیکیشن را طراحی کنید باید به آن توجه داشته باشید. تحقیقات نشان داده است در صورتی که شما بتوانید اصل سادگی را رعایت کنید شانس بیشتری برای موفقیت خواهید داشت. آمارهایی که مربوط به طراحی های اپلیکیشن ها می باشند نشان می دهند که آن دسته از اپلیکیشن هایی که طراحان آن ها را ساده تر طراحی می کنند نسبت به اپلیکیشن هایی که دارای پیچیدگی های بیشتری هستند هم محبوب تر می باشند و هم این که طراحان آن ها موفق تر عمل می کنند و کاربرپسندتر هستند. تحقیقات همچنین نشان داده است که کاربران اپلیکیشن هایی را که طراحی آن ها ساده تر می باشد را دوست دارند و بنابراین دوست دارند تا از این دست اپلیکیشن ها استفاده کنند. محققانی که در این زمینه کار می کنند بر این باورند که رعایت کردن اصل سادگی در طراحی اپلیکیشن می تواند منجر به داشتن تعداد زیادی از مخاطبین شود و می تواند باعث شود که کار تولید اپلیکیشن به میزان زیادی موفقیت آمیزتر باشد.

اما یک نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که رعایت کردن اصل سادگی به هنگام طراحی کردن اپلیکیشن به این آسانی ها هم که شما ممکن است فکرش را بکنید نمی باشد! به عبارت دیگر شما برای این که بتوانید این اصل را رعایت کنید باید سختی های زیادی را متحمل شوید! افرادی که در زمینه طراحی کردن اپلیکیشن کار می کنند بر این باورند که مهم ترین و سخت ترین کاری که شما باید در طراحی اپلیکیشن بکنید این است که در عین حال که تمام المان های این اپلیکیشن به جای خودش باشد ولی باید در کل طراحی آن به شکل ساده ای انجام بگیرد! به عبارت بهتر مهم ترین اصل در طراحی اپلیکیشن که البته سخت ترین آن ها هم می باشد ساده طراحی کردن آن است. شما باید سعی کنید تا در عین کار که تمام کاربردهایی را که فکر می کنید این اپلیکیشن باید داشته باشد در آن لحاظ می کنید؛ طراحی کلی آن را ساده نگه دارید تا افرادی که از آن استفاده می کنند با یک اپلیکیشن بسیار کاربردی اما در عین حال بسیار ساده روبرو شوند و بتوانند بهترین استفاده را از آن بکنند. شما برای این که چنین طرحی را رعایت کنید باید سعی کنید تا تمام دستورالعمل هایی را که در این زمینه برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد با جزئیات تمام مطالعه کنید و سعی کنید تا بر این اساس کارهایی را انجام دهید تا اپلیکیشنتان به اندازه کافی ساده باشد.


8. لوگوی تجارتتان را از یاد نبرید!

شما باید به این نکته توجه کنید که چگونگی ارایه کردن لوگوی تجارتتان یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید به آن توجه کنید. تحقیقات نشان داده است افرادی که سعی می کنند تا لوگوی تجارتشان را به خوبی در اپلیکیشن ارایه کنند نسبت به آن هایی که این کار را انجام نمی دهند بسیار موفق تر عمل می کنند.

لوگویی که در تجارت شما وجود دارد درست مانند شناسنامه ای است که تجارت شما دارد. تجارت شما بدون یک لوگوی مناسب به هیچ جایی نمی رسد. شما باید برای این که تجارتتان را به دیگران معرفی کنید یک لوگوی مناسب داشته باشید و بنابراین باید سعی کنید تا لوگوی مناسبی برای تجارتتان داشته باشید. البته یک نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد و شما باید حتما به آن توجه کنید این است که لوگوی تجارت شما به هیچ عنوان نمی تواند باعث شود که تجارت شما بزرگ شود ولی نداشتن یک لوگو باعث شکست خوردن شما می شود! در صورتی که شما لوگویی داشته باشید که دارای طراحی خوبی نباشد این لوگوی شما تاثیر منفی خودش را بر روی تجارت شما خواهد گذاشت و بنابراین یک لوگوی مناسب برای تجارت می تواند تاثیر بسیار مناسبی بر روی ذهن افرادی که آن ها را می بینند داشته باشد.

 

ارایه کردن لوگوی تجارتتان در اپلیکیشنی که تولید می کنید نیز می تواند همان تاثیری را داشته باشد که این لوگو بر روی افرادی که برای اولین بار آن را می بینند دارد. تحقیقات نشان داده است که این کار می تواند باعث شود که احتمال این که افراد مختلفی که تجارت شما را می بینند بیشتر به تجارتتان توجه کنند به میزان زیادی افزایش پیدا می کند و بنابراین با ارایه کردن مناسب یک لوگو در اپلیکیشن خودتان می توانید انتظار داشته باشید که اپلیکیشنتان موفق تر باشد و تعداد مخاطبینتان روز به روز بیشتر و بیشتر شود.